CodeCup 2019 spel bekend

15 augustus 2018

De regels van het spel voor de CodeCup 2019 zijn gepubliceerd op www.codecup.nl. Het spel heet Flippo omdat er een boel stenen op de kop worden gedraaid bij iedere zet; zowel die van jezelf als die van je tegenstander, waardoor ze van eigenaar wisselen. Als Ludo, één van de ontwikkelaars, terug is van zijn vakantie worden een voorbeeldspel en de Caia-tarballs gepubliceerd. Dan wordt het mogelijk in te zenden en zal Blackhole worden gearchiveerd. De finale wordt gehouden op 19 januari 2019. Nieuw is dat alle ingeroosterde competities zullen beginnen om 06:00 UTC. Net als in 2018 kunnen Nederlandse leerlingen en docenten deelnemen aan de CodeCup; leerlingen kunnen zo punten verdienen voor de eerste ronde van de Nederlandse Informatica Olympiade. De beste leerling of docent wint bovendien de Windesheim Digitalesprijs van 200 euro. We hopen op een boel deelnemers en we wensen je veel plezier met het programmeren van een Flippo-speler. In de eerste week van september worden de andere opgaven van de eerste ronde van de Olympiade op deze site gepubliceerd.


Bever Wedstrijd

De Beverwedstrijd is een gratis informatica- wedstrijd voor alle leerlingen uit groep 7 & 8 van de basisschool en klas 1 t/m 6 van het voortgezet onderwijs. De wedstrijd is ontwikkeld om leerlingen kennis te laten maken met informatica.
Misschien ontdekken ze wel dat ze er talent voor hebben!